Reklam kampanyaları yürütürken belirli bir gruba odaklanmak, reklamınızla ilgilenme ve hatta satın alma olasılığı daha yüksek olan kişilere ulaşmanıza yardımcı olur. Bunu, Google Ads'deki kitle segmentlerini kullanarak yapabilirsiniz.
Google Ads'de Kitle Segmentleri Nedir?
Kitle segmentleri, ortak özelliklere veya davranışlara sahip insan gruplarıdır. İlgi alanları, demografik özellikler veya çevrimiçi etkinlikleri gibi. Google Ads kampanyası oluştururken bu segmentleri seçebilirsiniz.
Kitle segmentleri bölümü, hedef kitlenize daha uygun reklamlar yayınlamanıza yardımcı olur. Örneğin, bir kitapçıya sahip olduğunuzu ve Sevgililer Günü için yeni bir promosyonu tanıtmak istediğinizi hayal edin. Spesifik olarak şu kişileri hedeflemek istiyorsunuz:
En çok satan aşk kitaplarını arayan kişiler
Web sitenizle etkileşime giren 18-25 yaş arasındaki bireyler
Mevcut müşteriler
Bu kişilere ulaşmak için hedefli bir yaklaşım kullanarak, satın alma eğiliminde olan potansiyel müşterilere ulaşma olasılığınızı artırabilirsiniz. Bu, daha yüksek dönüşüm oranlarına, reklam bütçenizin daha verimli kullanımına ve genel olarak daha yüksek bir yatırım getirisinin (ROI) sağlanmasına dönüşebilir.
Segmentasyon olmadan, reklamlarınızın ilgisiz kitlelere ulaşma olasılığı yüksek olur ve performansları düşük olur.
Kitle Segmentleri Nasıl Çalışır?
Segmentler, Google'ın tahminlerine dayalı olarak belirli özelliklere sahip kişilerdir. Bu tahminler, Google ürünleri ve web siteleriyle nasıl etkileşimde bulunduklarına ve nelerle ilgilendiklerine dair yapılan tahminlere dayanır. Örneğin, sürekli olarak ev geliştirme sitelerinde içerik tüketen ve bahçecilik ipuçlarını sıkça arayan insanlar, "Ev ve Bahçe" segmentine dahil olabilir.
Bir reklam kampanyası oluştururken bu kitle segmentini hedeflemeyi seçebilirsiniz ve Google Ads, reklamlarınızı bu özel insan grubuna gösterir. Ancak, kendi segmentlerinizi oluşturmak için web sitenize veya uygulamanıza küçük bir kod parçası (etiket) ekleyerek kullanıcıların orada ne yaptıkları hakkında bilgi toplayabilirsiniz. Yaptıkları işlemler ve görüntüledikleri ürünler gibi.
Bu segment türlerini şu kampanya türlerinde kullanabilirsiniz:
Görüntülü Reklam Ağı: Google ile reklam barındırmak için ortaklık yapan web siteleri, uygulamalar ve diğer dijital platformlarda görünen reklamlar
Arama: Belirli terimleri aradığınızda Google arama sonuçlarının yanında görünen reklamlar
Video: YouTube'da seçilen içerikten önce ve içerik sırasında görünen video reklamlar
Standart Alışveriş: Kullanıcılar ürün aradığında görünen reklamlar
6 Tür Kitle Segmenti
Google Ads'in hedeflemenize izin verdiği altı ana kitle segmenti türü vardır.
İlgi Alanlarına Göre Segmentler: İlgi alanlarına göre segmentler, geniş ilgi alanlarını, hobileri, alışkanlıkları ve yaşam tarzlarını hedefler. Bu segmentler, marka bilinirliğini artırmak için idealdir. Örneğin, çevre dostu spor malzemeleri satıyorsanız, ilgi alanlarına göre segmentler kullanarak spor yapmayı ve sürdürülebilirliğe ilgi duyan insanları hedefleyebilirsiniz.
Özel Segmentler: Özel segmentler, belirli anahtar kelimeler, URL'ler ve uygulamalar temelinde belirli bir kitleye ulaşmanıza olanak tanır. Bu segmentler, daha niş bir pazara yönelik reklam yaparken idealdir. Örneğin, vegan yemek kitabı tanıtıyorsanız, "Yemek Pişirme Meraklıları" segmenti yerine vegan yemek pişirmeyle ilgilenenleri hedeflemek için özel segmentler oluşturabilirsiniz.
Ayrıntılı Demografi: Ayrıntılı demografik segmentler, ebeveynlik durumu, eğitim, ev sahibi olma durumu gibi benzersiz yaşam özelliklerine dayalı olarak reklamlarınızı özelleştirmenizi sağlar. Bu segmentler, geniş segmentlerin, örneğin ilgi alanlarına göre segmentlerin, kitlenizin mevcut yaşam aşamasının veya sosyoekonomik durumunun inceliklerini yakalayamayabileceği durumlarda yararlıdır.
Hayat Olayları: Hayat olayları segmentleri, büyük yaşam değişiklikleri yaşayan insanları hedeflemek için video ve görüntülü reklamlar için kullanılabilir. Örneğin, evlenme, iş değiştirme, ev satın alma gibi. Bu segment türü, bu dönüm noktalarıyla uyumlu tekliflerde bulunmak için özellikle etkilidir. Örneğin, düğün fotoğrafçısıysanız, evlenmek üzere olan ve bir fotoğrafçı arayabilecek kişilere odaklanabilirsiniz.
Pazarda: Pazarda segmentleri, sizin gibi bir teklif arayan insanlara ulaşmanıza olanak tanır. Bu segmentler, dönüşüm elde etmeye odaklandığınızda idealdir. Örneğin, fitness takip cihazları satıyorsanız, fitness teknolojisi araştıran insanları hedefleyebilirsiniz.
Veri Segmentleriniz: Veri segmentleriniz, işletmenizle daha önce etkileşime geçen insanlara ulaşmanıza olanak tanır. Örneğin, rezervasyon yapmadan önce otelinizin rezervasyon sayfasını ziyaret eden insanları hedefleyebilirsiniz. Bu segmentler, tüm kampanya türlerinde kullanılabilir.
Google Ads'de Kitle Segmentleri Nasıl Ayarlanır?
Kampanyanızı seçtikten sonra, ekranın sol tarafından "Kitleler" sekmesine gidin ve "Kitle segmentleri ekle"yi seçin. Açılan pencerede "Kampanya"yı seçin. "Kitle segmentlerini düzenle" penceresinde, segment türünü ve hedeflemek istediğiniz belirli segmentleri seçin. İşiniz bittiğinde "Kaydet"e tıklayın.
Kitle Segmentlerini Kullanma İpuçları
Kitlenizi Anlayın: Kitlenizin ilgi alanlarını, davranışlarını ve demografik özelliklerini bilmek, daha etkili hedefleme yapmanıza yardımcı olur. Semrush'ın Market Explorer aracı, nişinizdeki özel bilgileri belirlemenize yardımcı olabilir.
Farklı Segmentleri Kullanın: Sadece bir veya iki segmente güvenmek, ilgilenebilecek kitlelere ulaşmanızı engelleyebilir. Daha geniş bir erişim ve etki için farklı segmentleri birleştirin.
Kampanya Hedeflerine Göre Segment Seçin: Amacınız marka bilinirliği ise ilgi alanlarına göre segmentler daha etkili olabilir. Hedefiniz dönüşüm ise, pazardaki segmentler daha iyi olabilir.
Test Edin ve Karşılaştırın: Farklı kitle segmentleri ve kampanya türleri ile deneyler yapın. En iyi sonuçları hangi segmentlerin ve kampanya türlerinin sağladığını karşılaştırarak öğrenin.