top of page
Yazarın fotoğrafıSamet Alacacı

Google Ads’tan Yeni Bir Sistem: Değiştirilmiş veya Sentetik İçerik Checkbox’ı




Google Ads, politik reklamlarda reklam içerisinde kullanılan sentetik içeriğin (yani, yapay zeka ile üretilmiş içeriğin) belirtilmesini zorunlu kılmakta. Şimdi de Google sentetik ya da değiştirilmiş içerik tespiti durumunda kapalı durumuna geçecek bir checkbox getiriyor.

Temmuz 2024’de uygulamaya geçecek bu yeni güncelleme,Google’ın politik içerikli reklamlarda sentetik içerik kullanımı politikasını güncelleyecek. Yeni politika kapsamında bu tarz reklamların sahipleri, reklamlarında kullanılan, gerçek ya gerçekçi görünen şahısları ve olayları otantik olmayan bir şekilde yansıtan değiştirilmiş veya sentetik içeriklerin varlığını kampanya ayarlarının “değiştirilmiş veya sentetik içerik” kısmından checkbox seçeneğini seçerek belirtmeleri zorunlu hale getirilecek.

Google daha sonradan reklamın içerisinde bu checkbox’a dayanarak açıklama oluşturacak, reklam sahipleri, artık kendi reklam içi açıklamalarını kullanamayacak. Bu sistem, aşağıdaki Google Ads formatlarında gerçekleştirilecek:

  • Mobil cihazlarda gösterilen feed’ler.

  • Mobil cihazlarda gösterilen shorts’lar.

  • Yayın içi reklamlar (Mobil Cihazlar, Bilgisayarlar, Televizyon ekranları ve Mobil Websiteleri).

Diğer formatlar için ise, reklam sahipleri gene checkbox seçeneğini açmalarına rağmen kendi bilgilendirmelerini de eklemek zorundadır. Google, bilgilendirmeler için: “bilgilendirmeler açık ve bariz bir şekilde yazılmalıdır ve kullanıcılar tarafından fark edilecek bir şekilde yerleştirilmiş olmalıdır.” açıklamasında bulundu.

Kabul edilebilir açıklama üslubu, reklamın spesifik içeriğine göre değişim göstermekteyken, Google tarafından verilen bazı örnekler şu şekildedir:

  • “Değiştirilmiş veya sentetik içerir.”

  • “Bu ses bilgisayar tarafından oluşturulmuştur.”

  • “Bu görsel, gerçek olayları yansıtmamaktadır.”

  • “Bu video içeriği, sentetik bir biçimde oluşturulmuştur.”

Şu anda bu sistem sadece politik reklamlar için devreye girecek olsa da, sentetik içerik kullanımın yaygınlaşması ile Google bu uygulamayı tüm içerik alanlarında kullanmaya geçecek bir sisteme evrilebilir.


Sonuç

Bu yeni güncelleme, politik reklamların şeffaflığını artırmayı ve seçmenleri yanıltabilecek sentetik içeriklerin kullanımını kontrol altına almayı hedeflemektedir. Google'ın reklamverenlere getirdiği bu zorunluluk, hem seçmenlerin doğru bilgiye ulaşmasını sağlayacak hem de reklam verenlerin sorumluluklarını artıracaktır. Sentetik içeriğin giderek yaygınlaştığı günümüzde, bu tür düzenlemeler, dijital reklamcılığın güvenilirliğini korumak açısından önemli adımlar olarak değerlendirilmektedir. Gelecekte bu tür politikaların, politik reklamlar dışındaki diğer içerik alanlarına da yayılması beklenmektedir. Bu sayede, kullanıcıların dijital dünyada daha bilinçli ve güvende hissetmeleri sağlanacaktır.


Kaynakça

  • Checkbox: Google Ads’ın yeni checkbox sistemi hakkında daha detaylı bilgi için Google Ads Support sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

  • Siyasi içerik politkası: Google Ads siyasi politikası içerik güncellemesi hakkında daha fazla bilgi almak için Google Ads Yardım Merkezi’ini ziyaret edebilirsiniz

2 görüntüleme0 yorum

댓글


bottom of page