top of page
  • Yavuz Selim Alacacı

Google Ads için Consent Mode V2: Avrupa'da Kişiselleştirilmiş Reklamlar İçin Yeni Gereksinimler



Consent Mode Google Ads


Google, Avrupa'da kişiselleştirilmiş reklamlar için Mart ayında yeni gereksinimler uygulayacak ve reklamverenlerin hedefleme yeteneklerini sürdürebilmeleri için onay modunu güncellemeleri gerekecek.


Google Ads Temsilcisi Ginny Marvin tarafından yapılan açıklamalara göre, Google AB Kullanıcı Onay Politikası konusunda yeni önlemler alıyor.


Şirket, Avrupa Ekonomik Alanı (EEA) trafiği için onay gereksinimlerini güçlendirmeye kararlı.

Bu kapsamda, şirket, reklam kişiselleştirmesi ve yeniden pazarlama onay sinyallerini içeren Consent Mode sürüm 2'yi (v2) tanıttı.


Reklamverenlerin, bölgedeki kritik reklam yeteneklerini kaybetme riskiyle karşı karşıya kalmamak için Mart 2024'e kadar eyleme geçmeleri gerekiyor.


Mart Ayındaki Son Tarih Consent Mode: Reklamverenler İçin Önemli Bir Çağrı


Google'ın onay modu, reklamverenlerin kullanıcı onayına göre Google etiket ayarlarını düzenlemesine olanak tanır ve şimdi güncelleniyor.


Yapılan güncelleme, reklam kişiselleştirmesi ve yeniden pazarlama amaçları için belirli parametreler ekliyor.


Güncellenmiş onay modu, reklam kişiselleştirmesiyle ilgili onay sinyallerini gönderen iki yeni parametreye sahip olacak: ad_user_data ve ad_personalization.


Yeni çerçevenin zamanında benimsenmemesi durumunda, reklamverenler kişiselleştirilmiş ve yeniden pazarlanan reklamları sunma yeteneklerini kaybedebilirler.


Google Analytics 4'e Geçiş Önerisi


Marvin, Avrupa Ekonomik Alanı'ndan web sitesi trafiği için önemli reklam yeteneklerini sürdürebilmek için Universal Analytics 360 kullanıcılarının Google Analytics 4 (GA4)'e geçmelerini önerdi.


GA4'ün artık onay sinyallerinin doğru bir şekilde iletilip iletilmediğini hızlı bir şekilde doğrulamanızı sağlayan yeni bir onay ayarı olduğunu belirtti.


GA4 ayrıca, daha detaylı ve toplu bir dönüşüm davranışı görünümü sağlayan birinci taraf dönüşüm verilerini kullanarak geliştirilmiş dönüşümler özelliğini sunuyor.


Marvin, reklamverenler için geliştirilmiş dönüşümlerin iki temel faydasını belirtti:


Diğer Düşünceler


Reklamverenler için Marvin'ın sosyal medya gönderilerine dayanarak ek düşünceler:


Uyumlu bir onay yönetimi platformu (CMP) ile çalışmanızı ve uyumlu bir onay bannerı oluşturmanızı ve yapılandırmanızı öneririm. Google, sertifikalı CMP ortaklarından biriyle çalışmayı öneriyor.


Mevcut yeniden pazarlama etiketlerinin/izleyici kitlesinin yeni onay parametrelerini onurlandıracak şekilde yapılandırıldığından emin olun. Etiketlerinizin, kullanıcı onay tercihlerine bağlı olarak uygun şekilde davranıp davranmadığını test edin.


Üçüncü taraf çerez/reklam kimliklerine dayanmayan alternatif dönüşüm izleme stratejinizi gözden geçirin ve hazırlıksız üçüncü taraf çerez manzarası için hazırlık yapın.


Dahili paydaşlarınızı yaklaşan onay gereksinimleri hakkında şimdiden bilgilendirin ve bunların EEA pazarındaki kullanıcılara erişimi korumak için neden önemli olduğunu anlatın. Mart'taki uygulama son tarihine yaklaştıkça Google'dan gelebilecek ek güncellemeleri göz önünde bulundurun.


Şimdi bunları yapmak, EEA'daki reklam yeteneklerinizde minimum kesinti yaşamanızı sağlayacaktır.

4 görüntüleme0 yorum

コメント


bottom of page